Rehabilitacja Zamek Janów Podlaski

Zajęcia rekreacyjne

Jazda rowerem

Godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. I to bez większego wysiłku! Czy może być przyjemniejszy sposób na utrzymanie ładnej figury? Do tego dochodzą efekty zdrowotne, które daje nawet półgodzinne pedałowanie. Pobudzone do pracy mięśnie pobierają zapasy energii z komórek tłuszczowych, dzięki czemu nie tylko chudniemy, ale też normalizuje się poziom cukru we krwi. Regularne przejażdżki (3–4 razy w tygodniu) pozwalają bowiem obniżyć poziom „złego” cholesterolu i podwyższyć „dobry”. Równy, jednostajny wysiłek sprawia, że zwiększa się pojemność płuc, krew jest dotleniona, lepiej pracuje serce. Dzięki temu poprawia się ogólna wydolność organizmu. Wzrasta wytrzymałość i siła mięśni. Stajemy się bardziej odporni na zmęczenie, bo organizm przyzwyczaja się do większego wysiłku fizycznego. Podnosi się poziom endorfin (hormonów szczęścia) i lepiej znosimy sytuacje stresowe. Dzięki rowerowym wycieczkom staniesz się bardziej odporny na zmęczenie, a do tego dużo lepiej zniesiesz sytuacje stresowe. W dodatku jazda na rowerze daje możliwość obcowania z naturą, wyciszenia się i prawdziwego odprężenia. I co ważne – jest odpowiednim rodzajem ruchu dla każdego, niemal bez ograniczeń. Jedynymi przeciwwskazaniami do jazdy na rowerze są poważne schorzenia układu krążenia oraz zaawansowana choroba stawów i kręgosłupa.


Nordic walking

Łatwiejszy i bardziej efektywny niż wiele innych dyscyplin – pięknych, ale z różnych powodów trudniejszych. Marsz z kijkami – po dobrym opanowaniu techniki – uaktywnia 90% mięśni całego ciała. Dla porównania: pływanie – 65%, jogging – 60%. Poza tym, przy nieporównywalnie mniejszym niż w innych dyscyplinach, wysiłku w ciągu godziny spalisz więcej kalorii – 400kcal, podczas gdy zwykły chód w tym samym czasie pochłania 280kcal. Nordic walking zwiększa pobór tlenu przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności wbijania kijków. Tętno wzrasta o 5-17 uderzeń na minutę, mięsień sercowy pompuje więcej krwi, dzięki czemu nasz organizm jest lepiej dotleniony. Nordic walking poprawia sprawność układu krążenia, zmniejsza ryzyko zawału.

Fizykoterapia
Kinezyterapia
Masaże
Metody specjalne
Trening personalny
Zajęcia rekreacyjne